Fester

I løbet af et skoleår afholder vi omkring 6 fester på BG, alle med forskellige temaer: FLE-fest, introfest, halloweenfest, julefest, nytårsfest og galla. Vi synes, at fester hører til på gymnasier, også på vores. De styrker fællesskab og virker positivt på hverdagen, og vi vil gerne give vores elever en mulighed for at have det sjovt sammen.

Festerne planlægges primært af vores festudvalg, som består af skolens elever, med hjælp fra lærere.

Der er altid lærere til stede til fester og fredagscafeer. De er primært til stede for at hygge med eleverne, men også som ’voksne’, som står til rådighed, hvis eleverne får brug for det. Desuden er det et krav, at der også er to professionelle dørmænd på skolen, når der afholdes fester - for elevernes sikkerhed.

Festerne afholdes hovedsageligt med det formål at styrke det sociale miljø på skolen. På BG synes vi, det er vigtigt, at vi har et rart og godt socialt liv, hvor der er plads til alle typer mennesker, og hvor alle tilbydes en plads i det sociale fællesskab. Det synes vi, skolefesterne er gode til at fremme. Det er blandt andet her eleverne bliver rystet godt sammen og lærer hinanden bedre at kende på tværs af årgange.

Til alle vores fester har vi en DJ til at spille, som stiller op med fed musik, lys og lækker stemning.

Baren bliver betjent af festudvalget og tidligere elever, som giver en hånd med. I baren kan man købe forskellige former for alkohol.

Alkohol må IKKE medbringes og bliver konfiskeret.
Brugen af stoffer er absolut forbudt og kan medføre permanent bortvisning fra gymnasiet.

FLE-fest

FLE-festen er skoleårets første fest for alle nye elever og deres forældre, heraf navnet FLE-fest:  Forældre-, Lærer- og Elev-fest.

Festen afholdes kort efter skoleårets begyndelse og giver både forældre og elever muligheden for at lære skolen og lærerne bedre at kende. Til festen er der for hyggens skyld klassevis fællesspisning, og efterfølgende er der fællesdans for alle. Elever arrangerer sammen med deres teamlærer selv spisning.

Introfest

Introfesten er skoleårets første fest, hvor alle elever er inviteret. Festen afholdes som regel i slutningen af september måned, hvor alle skolens elever får mulighed for at have det sjovt sammen.

Halloweenfest

Til halloweenfesten klæder eleverne sig ud, og den bedste udklædning bliver kåret. Nordjyske plejer at kigge forbi og tage billeder af de bedst udklædte.  Nogle år laves der et fællestema for udklædningen, andre gange kan man klæde sig ud, som man har lyst til.

Julefest

I julens ånd afholder BG også julefest, hvor vi også opfordrer til udklædning, men det er ikke et krav.

Gallafest

Gallafesten er helt klart ét af årets højdepunkter! Denne aften rulles den røde løber ud, og eleverne kommer i gallatøj. Det er også til denne fest, vi danser den traditionsrige Les Lanciers. Dansen bliver hvert år op til festen øvet i idrætstimerne, så alle kan være med på den store aften.

BGs rusmiddelpolitik kan læses her